ویژگی‌های یک تولید کننده محتوای حرفه‌ای
آموزش کسب و کار, کسب درآمد اینترنتی، استخدام، کنکور
آموزش کسب و کار, کسب درآمد,کسب درآمد اینترنتی , استخدام، کاریابی، کنکور و دانشگاه

ویژگی‌های یک تولید کننده محتوای حرفه‌ای

۱ـ شناخت درست مخاطب و پرسونا

درک این نکته که مخاطب شما چه کسی است و چه نیازهایی دارد بسیار مهم است و یک تولید کننده محتوای خوب باید در این موضوع تبحر زیادی داشته باشد. شاید برای شما جالب باشد که حتی زن یا مرد بودن مخاطب هم از دید یک تولید کننده محتوا حرفه‌ای بسیار مهم و ارزشمند است چراکه معمولا خانم‌ها احساسات بیشتری دارند و در متن‌های تبلیغاتی که بانوان مخاطب هدف محتوا هستند، از فعل‌های احساسی‌تر و حتی رنگ‌های خاص استفاده می‌شود.

۲ـ قدرت نویسندگی بالا

اگر بخواهید یک تولید کننده محتوا را بشناسید، از روی نوشته‌های او نیز می‌توانید قضاوت کنید؛ یک تولید کننده محتوا حرفه‌ای باید توانایی نوشتن بالایی داشته باشد به‌طوری که با مطالعه‌ی آن، یک تصویر و الگوی درست در ذهن مخاطب شکل گیرد. به شعارهای تبلیغاتی برندهای مختلف دقت کنید؛ شعارهایی که حتی پس از سال‌ها در ذهن شما مانده‌اند قطعا شعارهای خوبی بوده‌اند که توسط یک تولید کننده محتوای حرفه‌ای نوشته‌ شده‌اند. البته این شعارها در برخی موارد ترکیب تصویر و متن و صوت هستند.(روشن شدن تلفن‌های قدیمی شرکت نوکیا را برای این مثال به‌یاد آورید.)

۳ـ کسب اطلاعات لازم برای تولید محتوای باکیفیت

می‌گویند زمانی‌که دیوید اگیلوی در جستجوی یک شعار تبلیغاتی برای شرکت خودورسازی رولز رویس بوده است در حدود چندین هفته در شرکت رولز رویس رفت و آمد داشته است. او در این مدت ویژگی‌های خودروی جدید این شرکت را از مهندسان کارخانه جویا می‌شده و تک‌تک آن‌ها را یادداشت می‌کرده است.

اگر می‌خواهید یک تولید کننده محتوا حرفه‌ای شوید بهتر است به ویژگی‌های محصول یا خدمتی که قرار است برای آن محتوا بنویسید دقت زیادی داشته باشید. برای گرفتن نتیجه‌ی بهتر حتی می‌توانید در صورت امکان، چندین هفته از آن محصول یا خدمت استفاده کنید تا ویژگی‌های مثبت و منفی آن را بشناسید. سپس با توجه به نقاط قوت و بررسی رقبای آن محصول یا خدمت یک محتوای به‌یادماندنی تولید کنید تا در ذهن مخاطب‌تان ماندگار شود.

 چه کسانی می‌توانند تولید کننده محتوا باشند؟

پاسخ این سوال کمی سخت و پیچیده است که چرا که تولید کننده محتوا شغلی است که مزایا و معایب خاص خودش را دارد و ممکن است هرکسی نتواند با دنیای واژه‌ها و عکس‌ها و ویدیوها سر و کله بزند. برای این‌که بتوانید به یک تولید کننده محتوا حرفه‌ای تبدیل شوید می‌بایست در حوزه‌های مختلف کانتنت(محتوا) فعالیت کرده باشید و تجربه‌های ریز و درشت زیادی داشته باشید. اوژین شوارتز نویسنده‌ی کتاب پرفروش تبلیغات افسانه‌ای در این مورد می‌گوید:

اولین ویژگی کسی که می‌خواهد در حوزه‌ی تولید محتوا فعالیت کند قوه‌ی تخیل و اشتیاق است. شما نویسنده‌ی داستان رویاهای خود هستید و همچنین شما مشتری آینده‌ی خودتان هستید. پس وظیفه‌ی شما آن است که با همه‌ی جزییات، آینده‌ی ممکن برای آن را ترسیم کنید

پس با این توضیحات اگر به تولید محتوا علاقه دارید و قدرت تخیل خوبی نیز دارید این حوزه مناسب شماست و می‌توانید این شغل را برای خود انتخاب کنید البته یادتان نرود که باید دیوانه‌ی نوشتن باشید تا بتوانید در حوزه‌ی محتوا به درجات رفیعی برسید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: جمعه 24 آذر 1402برچسب:,
ارسال توسط پول دوست